חברות גדולות השכילו לזהות את הפוטנציאל העסקי הטמון בפייסבוק וזה הפך ל"מגרש המשחקים" החדש שלהם. באמצעות עמוד חברה ממותג ומקצועי הן מקדמות ומפרסמות את המוצרים/שירותים שלהן.
אז מה צריך לעשות כל עסק כדי שיהיה גם לו דף מקצועי וממותג?
הקמת דף מקצועי וממותג בפייסבוק משול לבניית בית ובהשראת מושגים מעולם הבנייה נכתב מאמר זה.
אז אתחיל כמובן במושג עצמו..."בנייה היא תהליך יצירתו, הקמתו או הרכבתו של מבנה מכל סוג שהוא"
וכמו בבניה השלב הראשון הנדרש הוא תהליך התכנון אשר יתכנס לכדי גיבוש תכנית למבנה המתוכנן הלא הוא הדף שלכם. תכנון הבית=הדף העסקי שלכם יקבע איך יראה בסופו של תהליך, חזית הבית=העסק שלכם. את תהליך התכנון רצוי שתפקידו בידיו של האדריכל !!! אותו יועץ מקצועי שתבחרו לתכנון הקמת הבית =דף הפייסבוק שלכם. אל תתפשרו על ייעוץ לא מקצועי לתכנון הבית=העסק שלכם.
השלב הבא הוא שלב הכנת הקרקע והעמדת בסיס המבנה על הקרקע. בשלב הזה הייתי מציעה לכם לבקר בדפים של חברים שלכם ולהפגין נוכחות באמצעות תגובות ולייקים ואם יש לכם אתר או בלוג פרסמו גם אותם בהקשר המתאים. חשוב שתבססו את מערכת הקשרים הקיימת שלכם וגם דאגו להזמין חברים חדשים לכרטיס האישי שלכם. התבוננו גם בדפים עסקיים של אחרים ועקבו אחרי מה שהם עושים. זכרו, החברים בדף האישי שלכם יהיו אלה שאח"כ בוודאי גם תזמינו לחגוג את "חנוכת הבית" שלכם וככל שיהיו רבים יותר וככל שיזכרו את הנוכחות שלכם כך גם יגדל הסיכוי שירצו להצטרף ל"מועדון האוהדים" שלכם.
"השלד- חלק המבנה האחראי ליציבות המבנה והתמודדות המבנה עם כל סוגיה"מאמצים".השתדלו להימנע ככל האפשר מלערבב בדף האישי שלכם פעילות הקשורה לעסק שלכם. זה עלול לערער ולפגוע במעמדו ויציבותו של המותג שלכם. במאמצי השיווק והפרסום הימנעו גם מהצפה של מידע כי העדכונים שלכם מתפרסמים בדפים האישיים של החברים שלכם ועודף מסרים שיווקים מביא צמרמורת לאנשים.
כן...כן... הגענו לקירות ולמחיצות של הבית=עסק שלכם ואלה צריכים להיות חזקים ואיתנים עבור הלקוחות שלכם. חשבו על תוכן בעל ערך מוסף שראוי להעביר אליהם. התמידו בעדכון יום יומי של מידע איכותי ומקצועי המתאר את המוצר/שירות שלכם. אם "תירדמו בשמירה" תרדו בעניין שיצרתם ובניית המותג שלכם עלולה להתעכב. אפשרו גישה פשוטה ומהירה לפנייה אליכם ואל המוצר/שירות שלכם. לאחר שתצברו מספיק חברים ותבססו את הקשר איתם, תוכלו להזמין אותם לערבי לקוחות, להציע להם הנחות, הזדמנויות עסקיות ועוד. "ייצוב" נכון של הקירות והמחיצות במרחב יטעו בלקוחות שלכם הרגשת בטחון וגאווה בשימוש במותג או בשירות שלכם.
בשלב פיתוח השטח דאגו לייצר שיחה רציפה עם האוהדים בדף שלכם ולתת מענה לצרכים שלהם. שאלו לדעתם בנושאים שונים, בקשו מהם הצעות לתכנים שהיו רוצים לקבל והכי חשוב התייחסו במהירות האפשרית לכל פנייה שלהם גם אם היא תלונה. הימנעו מלמחוק תגובות לא אוהדות כי אחרת אתם חוטאים במטרת הקיום של הערוץ שבו גם אתם מקבלים במה חופשית להתבטאות.
ואם בענייני בנייה עסקינן הגענו כמובן לשלב הסופי שלבעיצוב הפנים. רק אחרי שעברתם את כל השלבים הראשונים של תהליך התכנון עם האדריכל, הכנת הקרקע, היסודות, השלד, תכנון הקירות והמחיצות רק אז תחשבו איך הייתם רוצים לעצב את הדף שלכם ומהי השפה הגרפית שאתם רוצים להעביר. חשוב לבנות באנר/תמונת פרופיל שמעביר מסר ולבנות דפים מעוצבים ואטרקטיביים להצעות שיווקיות שונות.
ואחרי שהקמתם את הבית וסייימתם עם החגיגות. הפעילות בפייסבוק כמו תיחזוק הבית דורשת השקעה לטווח ארוך בזמן ובמשאבים. לבד או בעזרת אנשי מקצוע? חשוב שתתכננו זאת לפני שאתם נכנסים ל"אתר הבנייה". בהצלחה !
הערת הכותבת: כל מושגי הבנייה המודגשים שהוזכרו במאמר נלקחו מויקפדיה.
אתי הרפז| Social Etitude ייעוץ ושיווק עסקי במדיה חברתית 054-7875547